مرکز تلفن و یا مرکز تماس مبتنی بر ویپ (IPPBX) یا به عبارت عامیانه تر سانترال ویپ نسل جدید از مراکز تماس می باشند که بر بستر شبکه و بر پایه پروتکل آی پی (TCP/IP) پیاده سازی می شوند . حتما شما یک مرکز تماس معمولی را در یک سازمان یا اداره از نزدیک دیده اید که وظیفه ی ارتباط دادن داخلی های درون مرکز را به تلفن های مخابراتی دارد . مرکز تماس های ویپ (IPPBX) امکان انتقال صدا ، تصویر و پیام های متنی را بر روی بستر شبکه به راحتی برای شما فراهم میکند و باعث یکپارچه سازی ارتباطات شما می شود . ویپ یا پروتکل صدا بر روی اینترنتی با ترکیب شدن با سیستم های مرکز تماس جدید امکانات جدیدی را به این سیستم ها اضافه کرده و با متصل شدن به شبکه اینترنت باعث کاهش هزینه های تماس ها برای هزینه تماس های تلفنی راه دور شده . به خاطر پیاده سازی بعضی از قابلیت های مرکز تماس و تلفن ویپ به صورت نرم افزاری کاهش قیمت این نوع مرکز تماس ها و تغییر پذیری آسان آن را به همراه داشته است. از جمله قابلیت هایی که نرم افزاری بودن مرکز تماس به آن اضافه کرده می تواند به سیستم پاسخگوی خودکار (IVR) و یا همان تلفن گویا ، مشاهده تماس ها و داخلی ها به صورت زنده ، سیستم های گزارش گیری از تماس ها ، سیستم های محاسبه هزینه ، ارتباط با درگاه های ویپ با استفاده پروتکل sip ، ایجاد داخلی برای ارتباط مرکز تماس با skype و google talk و … .
.
از جمله مواردی که در تعیین هزینه نهایی فاکتور موثر خواهد بود میتوان به درخواست ها و امکاناتی که در پروژه تدوین شده است اشاره کرد ، برای مثال ممکن است در پیاده سازی یک مرکز تلفن تنها به یک IVR ساده و چند تلفن داخلی بسنده نمود و یا ممکن است یک IVR چند لایه با سناریو خاص و صدا گذاری توسط گویندگان رادیو تلویزیون و لیستی از امکانات و قابلیت ها در سیستم مرکز تماس اشاره نمود که هزینه پیاده سازی مراکز تلفن را مختلف و متفاوت خواهد کرد . یکی دیگر از موارد موثر تجهیزات مورد استفاده در شبکه میباشد ، ممکن است یک مرکز تلفن در مشاغل کوچک و شخصی بدون خرید تجهیزات مخابراتی و تلفن های آی پی و … باشد و تنها از نرم افزار های تلفنی به عنوان جایگزین استفاده گردد که هزینه تمام شده را به شدت کاهش خواهد داد و یا ممکن است بهترین تلفن ها و مبدل های آنالوگ و گت وی ها با برند های مطرح جهان استفاده گردد که هزینه های نسبتا بالایی دارد .
برای دریافت لیست تعرفه ها میبایست ابتدا می بایست یک RFP ( درخواست پروپزال ) که شامل لیست امکاناتی که میخواهید در مرکز تلفن شما قرار داده شود برای ما ارسال نمایید ، که میتوانید به صورت شفاهی در جلسه حضوری به کارشناسان فروش نیز اعلام فرمایید تا متناسب با موارد ذکر دشه برای شما یک پروپزال تدوین و ارسال گردد که شامل هزینه تمام شده ، میزان زمان اجرای پروژه و تجهیزات و ملزومات مورد نیاز میباشد .
برای راحتی در انتخاب و تصمیم گیری Voippbx چند پکیج نمونه که بیشترین مورد ثبت سفارش را بین مشتریان ما داشته است به عنوان پیشنهاد برای شما لیست نموده که میتوانید از طریق صفحه ثبت سفارش مطالعه و انتخاب فرمایید :